Primul tren pentru pasageri din lume care funcționează cu hidrogen

Primul tren pentru pasageri din lume care funcționează cu hidrogen
Germania se va bucura, începând cu finalul anului 2017, de primul tren pentru pasageri din lume care funcționează pe bază de hidrogen. Acesta elimină în mediul înconjurător numai aburi și…

La sfârșitul lunii septembrie, compania franceză de transport Alstom a dezvăluit primul tren pentru pasageri din lume care funcționează pe bază de hidrogen. Acesta va opera în Germania, începând cu decembrie 2017, țară care a comandat 14 astfel de trenuri. Dacă acestea se vor dovedi un succes, vor fi comandate mai multe pentru diverse regiuni ale țării.

Primul exemplar va călători pe linia Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven, adică în nordul Germaniei. Mai mult, și Olanda, Danemarca și Norvegia și-au arătat interesul față de trenul care funcționează pe bază de hidrogen.

Coradia iLint, cum a fost denumit silențiosul tren, este alimentat de baterii masive cu litiu-ion, care își iau energia de la un rezervor de hidrogen instalat pe acoperiș. Un rezervor plin, care înseamnă 94 de kilograme pentru fiecare vagon, ar asigura o călătorie de 800 de kilometri. Viteza maximă înregistrată este de 140 km/h.

Emisiile trenului pot fi considerate curate, deoarece sunt reprezentate numai de aburi, ceea ce ar fi o soluție salvatoare pentru Germania, din moment ce 4.000 de trenuri din această țară sunt diesel. În plus, surplusul de energie este colectată în acumulatoare Li-Ion pentru a fi utilizată atunci când e nevoie.

Premiera nu este utilizarea tehnologiilor bazate pe hidrogen, căci acestea sunt folosite de mai bine de zece ani, ci faptul că acestea sunt implementate pentru serviciile de transportare a pasagerilor. Trenul are o capacitate de 300 de locuri, dintre care jumătate pe scaune.

Pentru a funcţiona, noile trenuri necesită utilarea depourilor cu staţii de alimentare specializate, fapt care poate duce la costuri suplimentare semnificative, dacă sistemul fuel cell este implementat la nivelul întregii reţele de transport pe cale ferată.

Sursa: green-report.ro