Săptămâna ecologică 2015
Campania a fost lansată în 2007 și a durat inițial o săptămână. Datorită popularității sale și numeroaselor activități din sectorul ecologic, proiectul a fost extins pentru a acoperi, în 2015, o lună întreagă. Scopul este de a promova valorile și caracteristicile alimentelor ecologice. De asemenea compania organizată, de asociația Valor Ecologico-CAAE, Ecovalia, include diverse acțiuni realizate în cooperare cu alte grupuri și instituții.
Activitățile sunt destinate tuturor categoriilor de public. Un forum și multe conferințe tehnice și întâlniri profesionale au loc pentru a acoperii subiecte de mare interes cum ar fi vinul, măsline, efectivele de animale, comercializarea, distribuția, promovarea și comercializarea produselor ecologice. Există, de asemenea, activități care sunt destinate consumatorilor, cum ar fi promovarea ecologică în magazine și cursurile de gătit. Bucătari de renume oferă degustări de preparate având ingrediente organice. Publicul mai tânăr este implicat în realizarea de desene, cursuri de fotografie, activități de mediu și cursuri de gătit pentru copii.
Domeniul agricol spaniol optează pentru agricultura ecologică încercând astfel să combată permanenta criză a prețurilor ce se face simțită în industria agricolă tradițională. Spania s-a convertit în prima țară europeană ce promovează o agricultură durabila, cultivând mai mult de 1,7 milioane de hectare, potrivit datelor Ministerului Agriculturii Alimentației și Mediului.
Studii recente indică faptul că piața produselor alimentare ecologice face față cu succes crizei având o creștere anuală cuprinsă între 15 % și 20 %. Agricultura ecologică, își găsește piața de desfacere în principal în străinătate, exporturile atingând valoarea de 388 milioane de euro în 2012.